Varför man inte ska studera på universitet

Sitter i rummet och försöker plugga, men jag pallar inte. Orkar inte. Vill inte. Jag spyr på skolan. Ni som inte har börjat studera på Universitet, tro mig, gör inte det! Det är dyrt, du får en massa lån släpandes efter röven, du kastar bort många år av ditt unga liv på att flytta runt som en babian, du får ingen rutin i ditt liv, du får aldrig någon lugn och ro. Det är alltid plugg, plugg, plugg i dina tankar. När man jobbar kan man koppla bort arbetet. Du har gjort ditt för den dagen och du börjar inte förräns dagen efter. Men skolan finns i dina tankar HELA TIDEN.

Men nu är det bara 1 vecka kvar. 1 vecka kvar och aldrig mer skola.

Men jag stolt över mig själv, att som 23 åring bli Socionom, hallåååååå det är det väl inte många 23åringar som kan klara av, eller vad säger du brorrrsan??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0